Rondreis Griekenland, Athene, Chalkidiki vanaf 30 augustus 2019

2 september 2019 - Athene, Griekenland

Vandaag is onze reis begonnen. We vertrekken al vroeg vanaf vliegveld Eindhoven en zijn om 11.45 uur in Athene (het is daar een uur later). We besluiten de bus te pakken naar het Syntagmaplein, ongeveer 45 minuten. Het staat in de boekjes om juist de bus te pakken zodat je alvast van de voorstad kunt genieten. Met de metro zie je niks. De bus zit overvol. Ton zit ergens achterin met 3 koffers en heeft achteraf spijt van de keuze voor de bus. Hij moest steeds de koffers bij elkaar houden. Ik zat voorin naast een jongeman uit Oekraïne. Hij was kok op een cruiseschip en had vandaag een dagje vrij om de Akropolis te bezoeken. Leuk om zo de hele wereld te zien. Ons boutique hotel ligt midden in het centrum, de bekende wijk Plaka. Wat een knus hotel. Ik verbaas me er steeds over hoe het in een drukke wereldstad achter een deur in een keer zo lekker rustig kan zijn. We gaan vanmiddag lekker wandelen door de wijk Plaka, en heerlijk een biertje pakken op een terras. We slenteren door gezellige souvenierstraatjes en als we weer ergens neerploffen volgen we de propper bij een restaurant, die in staat is in alle talen de voorbijgangers aan te spreken en naar zijn tent te lokken. Wij gaan zelf op zoek naar een restaurant met zicht op de Akropolis, en landen op advies van een voorbijganger in taverne Psaras. Heerlijk gegeten op een sfeervol terras. Athene is echt prachtig. En onze hotel Sweet Home in de wijk Plaka perfect.