Dag 8 en 9 op zee 19 en 20 juni

20 juni 2023 - Longyearbyen, Spitsbergen en Jan Mayen

Nog lang opgebleven gisterenavond. En toch niet in de gaten gehad dat de boot vertrok. De omgeving was zo rustig dat we best lang moesten kijken of wij nu voeren of de andere boten op het water?
Bijna geen tafeltje meer te vinden in de ontbijtzaal. We schuiven aan bij een Canadese vrouw die op de ambassade in Kuwait werkt. Dat is wel weer het leuke van de drukte. Je zit steeds weer bij andere mensen aan tafel.

Er is ook meer te doen op de boot nu. We hebben een Q&A bijeenkomst bijgewoond met de captain en senior officers over de ins en outs van het schip. Interessant om wat meer over de achtergrond te horen.
Er was een next cruise informatie sessie om iedereen lekker te maken voor een volgende cruise 😊Dat gaan we voorlopig toch maar niet doen. Alhoewel het er allemaal fantastisch uitziet.

We moeten toch ook nog wel wat beweging hebben en even naar buiten. Een rondje om het schip is 400 meter, een speciaal trimparcours is aangelegd. Ook nog even naar de fitness geweest. Het eten en drinken hier is te verleidelijk😩

Oh ja, ook nog een salsa dance class gedaan en vanavond nog even naar de tribute van Queen.

Vannacht komen we aan in IJsland. Daar hebben we zin in 👍