Dag 11 Isafjordur 22 juni

22 juni 2023 - Sarnes, Noorwegen

Deze stad ligt helemaal in het Noordwesten, op een zanderige uitloper en daardoor ligt het prachtig. Het schip vaart helemaal bovenlangs. Omdat we aan de rechterkant onze hut hebben zien we tijdens het varen niks van het land,. Alleen maar de Noordelijke IJszee en de prachtige zon natuurlijk de hele nacht😊

Dit is het laatste plaatsje waar de zon niet onder gaat. In Reykjavik gaat ie alweer 3 uur onder. Dus vannacht de weg er naartoe waarschijnlijk ook al.
We moesten vandaag tenderen. Er lag al een ander cruiseschip in de haven. Eigenlijk niet voor te stellen: er wonen hier nog geen 3000 mensen en vanuit elk cruiseschip komen zelfs nog meer dan 3000 in een dag naar zo’n stadje.
Maar het was er gezellig druk en je kon nog heerlijk rustig wandelen in de natuur. Allemaal hikingroutes. Die hebben we sowieso in de vakantie veel gezien. En warempel lukt het me om hier en daar weer de berg op en af te gaan zonder al te veel problemen 😊

De captain heeft net fijn afscheidswoordje gedaan en we zijn weer aan het varen naar onze laatste bestemming: Reykjavik 👍