Bezoek Akropolis

2 september 2019 - Athene, Griekenland

Vandaag was onze  Akropolisdag . Vertrekken om 08.00 uur hebben we gepland. Anders was het veel te druk. Maar het bed was te lekker en het ontbijt te uitgebreid, dus uiteindelijk was het 09.12 uur voordat we vertrokken. Echte wandelschoenen aan blijkt niet overbodig. Veel klimmen en en ongelijke stukken.  Wel prachtige ruïnes gezien en de Akropolis is echt de klim waard. Het hoogste stukje van de stad met een prachtig uitzicht. Daarna ook nog het oude markplaatsgedeelte gezien: ancient Angora en een  mooie rondwandeling door het park. In de namiddag lekker geluncht in de wijk Monastiraki, waar ook een vlooienmarkt was.

Het all-in kaartje bleek niet geldig voor het Akropolis museum. Dus daar hebben we vooral buiten rondgewandeld. ‘ s avonds heerlijk  gegeten bij Tzitzikas and Mermigas, een aanrader van de gastvrouw van het hotel. Ging het gisteren vooral nog via de propper, vandaag was het tripadvisor die zorgde dat de tent vol zat.

Zondag hebben de wisseling van de wacht gezien op het Syntagmaplein. Het is iedere zondag om 11.00 uur. We waren er precies op tijd, maar je moet er dus vroeg zijn, want het hele plein stond al vol. Een jongetje die boven op een pilaar was zo lief om een foto en een video voor ons te maken. En super goed gelukt. 😊

The national garden achter het parlementsgebouw is net als het Vondelpark in Amsterdam, heerlijk om op zondag middag door heen te wandelen.

We sluiten Athene af met eenbezoek aan de Lykavittasheuvel. We gaan naar boven met de kabeltrein en we hebben een prachtige uitzicht over deze geweldige stad.