Tromso

11 juni 2023 - Tromsø, Noorwegen

Zaterdag 10 juni imet een uur vertraging om 18.30 uur in Tromso geland. Echt super klein vliegveldje met uitzicht op de sneeuw.

De taxichauffeur bracht ons binnen 10 min naar het hotel. Hij adviseerde nog een Vietnamees restaurant vlakbij. Heerlijke springrolls en dumplings gegeten.
Het ontbijt vanmorgen was simpel: kant en klaar uit een zak in de koelkast. 😩Daar moeten we morgenvroeg maar eens iets anders op bedenken!
 Vandaag de internationale stad Tromso verkend. Zoveel verschillende mensen leven hier. Veel studenten ook vanwege de universiteit.
Tromso bestaat uit 2 gedeeltes op 2 eilanden. We zijn via de brug de andere kant op gelopen richting de Ijskathedraal en de kabelbaan. Die laatste was net gestopt vanwege de harde wind.

We hebben nog een beetje Noors geleerd van 2 kleine meisjes onderweg op een bankje. Ze leren hier al Engels in de kindergarten😊

Vanavond zitten we in een heel gezellige kroegje. We waren op de zoek naar de brewery van Thomso  maar de leuke kastelein heeft onze de hele avond binnen gehouden. Echt een een heel leuk cafeetje waar we spelletjes hebben gedaan en lekkere biertjes hebben geproefd.
Zo apart dat het hier niet donker wordt. Het is nu middernacht en de zon schijnt nog volop.

1. Vera:
    12 juni 2023