Rondje Sithonia

12 september 2019 - Sithonia, Griekenland

Gisteren hebben we het plaatsje Nikiti verkend. Lekker geslenterd langs de weg die tussen  het strand en alle hotelletjes en appartementjes loopt. Heel sfeervol. Het oude centrum is nog een heel eind lopen. We besluiten dit met auto te bezoeken.  Vandaag gaan we toch een rondje eiland doen. We rijden via de oostkust naar het zuiden  en stoppen in Neon Marmaras. Een heel druk plaatjes, het toeristisch hart van het eiland. Het ziet er mooi uit met de huizen tegen de rotsen gebouwd en een paar baaien met vissersboten. Sithonia staat bekend om de vele prachtige kleine strandjes langs de hele kustlijn. We stoppen bij Santi, volgens de boeken het mooiste strand van Griekenland. Het is inderdaad prachtig. Maar Orange Beach is dat ook en last but not least, Karditi Beach bij  Vourvourou misschien wel het allermooiste met het uitzicht op een aantal kleine eilandjes. We ontdekken dat dit niet zomaar een strand is. Het staat op de voorpagina van ons boek,😊

We sluiten de dag af in het oude centrum van Nikiti in een heel charmante wijnbar genaamd Barcarola. Het ligt heel mooi aan een pleintje . Heel gezellig en lekkere hapjes en drankjes👍